GM loni s firmou PSA uzavřela dohodu o vytvoření globální strategické aliance. V tisku se po oznámení dohody objevily spekulace o tom, že automobilové aktivity PSA by se mohly spojit s německou firmou Opel, která je součástí GM.
Takováto fúze by se však podle zdrojů nelíbila politikům, protože by vedla k uzavírání továren a rušení pracovních míst. Peugeot, Citroën a Opel patří mezi značky, které byly nejvíce postiženy propadem poptávky po automobilech v Evropě. Ten je důsledkem negativních dopadů dluhové krize na ekonomiku.
Rodina Peugeotů vlastní v PSA více než čtvrtinový podíl, díky kterému ovládá přes 38 procent hlasovacích práv. GM loni v PSA v rámci dohody o alianci získala sedmiprocentní podíl za 320 milionů eur (přes osm miliard Kč), a stala se tak druhým největším akcionářem podniku.
Automobilka PSA hodlá v rámci restrukturalizačního plánu propustit ve Francii zhruba 8000 zaměstnanců. Předpokládá také, že uzavře továrnu v Aulnay-sous-Bois na severním předměstí Paříže. Celosvětový prodej automobilky se loni kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů.
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
