Firmy plánují společný výzkum a vývoj praček, ledniček a vestavěných sporáků a spolupráci při prodeji a marketingu v Evropě. Panasonic se rovněž zavázal, že nezvýší v příštích pěti letech svůj podíl v Gorenje, pokud by tento krok neschválila správní a dozorčí rada slovinské firmy.
Panasonic se v poslední době stahuje z neziskové spotřební elektroniky a chce se stát jedničkou na trhu s domácími spotřebiči. Tomuto trhu v současnosti vévodí firmy Whirlpool a Electrolux. Cílem firmy je rovněž získat napojení na rozvíjející se trhy v Evropě, zvláště Rusko.
Gorenje je druhým největším vývozcem ze Slovinska a tržní kapitalizace firmy činí 66 milionů eur. Má zastoupení v 70 zemích světa a na evropském trhu s domácími spotřebiči podíl kolem čtyř procent. Své zboží dodává do 90 zemích světa. Českou firmu Mora Moravia Gorenje získala v roce 2005.
Gorenje očekává, že by spolupráce s Panasonicem měla zvýšit do roku 2018 roční příjmy firmy o 80 milionů eur. Loni tržby firmy činily 1,26 miliardy eur. V prvním čtvrtletí Gorenje vykázala čistou ztrátu 4,2 milionu eur, napsala agentura Reuters.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
