Automobilka uvedla, že prodej se jí dařilo zvyšovat zejména v Severní Americe, Asii a Tichomoří. Do Číny automobilka za prvních šest měsíců roku dodala o 19,4 procenta víc aut značky VW, než ve stejném období loni.
Na evropských trzích ale byla situace nadále složitá a pololetní dodávky meziročně klesly o 7,1 procenta. Na domácím trhu v Německu se snížily dokonce ještě více, a to o 8,5 procenta. Evropa se potýká v dopady dluhové krize, která těžce dolehla právě na její automobilový trh.
"Potíže na globálních trzích, především zásadní nejistota v Evropě, budou mít v druhé polovině roku bez pochyby stále značné dopady," uvedl na webu skupiny šéf prodeje Volkswagenu Christian Klingler.
Volkswagen, jehož součástí je i česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu Volkswagen jsou i značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat. Loni firma převzala rovněž výrobce sportovních vozů Porsche.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
