Zhruba 150.000 zaměstnanců zdarma obdrží akcie za 300 milionů liber (devět miliard Kč). Jediným omezením bude, že je nebudou smět prodat tři roky. Nabídka bude zahrnovat i nabídku pro drobné investory, které se budou moci prioritně zúčastnit zaměstnanci.
Odborový svaz pošty CWU je proti plánované privatizaci. Obává se, že to způsobí propouštění a zpomalení růstu mezd. Odbory mají rovněž strach, že privatizace ukončí šestidenní zasílání poštovních zásilek.
Podle náměstka ministra hospodářství Michaela Fallona poskytne privatizace firmě Royal Mail větší svobodu a ta bude moci lépe konkurovat ostatním firmám. Mimo jiné si bude moci půjčovat, aniž by se o tom poradila s vládou, a získá napojení na soukromý kapitál, který jí umožní dále růst. Firma chce investovat hlavně do zasílání balíků, které roste díky rozkvětu nákupů přes internet. Naopak zasílání dopisů klesá. Právě přeprava balíků pomohla firmě za loňský rok do konce března více než zdvojnásobit zisk.
Royal Mail třídí a dodává dopisy a balíky. Její součástí není národní síť poštovních poboček Post Office, která nabízí poštovní, finanční a další služby. Firma Post Office je samostatná s nezávislým vedením a není na prodej, připomněla BBC.
Historie Royal Mail spadá do roku 1516, do doby panování krále Jindřicha VIII. Veřejný poštovní úřad pak byl zřízen v roce 1660. První samolepící poštovní známky byly zavedeny v roce 1840.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
