Facebook se podobně jako jeho konkurenti Google a Yahoo snaží přizpůsobit se rychle se měnícímu prostředí v oblasti mobilních telefonů, kde jsou marže z reklamy obvykle menší. Společnost vytvořila nové mobilní formáty, které mohou směrovat inzerci přímo mezi novinky a další obsah proudící k uživatelům. Podle Sheryl Sandbergové z Facebooku společnost ve druhém kvartálu v tomto takzvaném newsfeedu zvýšila množství i typy reklamy.
Příjmy Facebooku z reklamy v mobilech ve druhém čtvrtletí stouply o 76 procent na 656 milionů USD. Reklama v telefonech se tak na celkových příjmech z reklamy v tomtéž období podílela 41 procenty. V prvním letošním kvartálu byl tento podíl třicetiprocentní.
"Reklamy v současnosti tvoří kolem pěti procent, tedy jednu z 20 zpráv v newsfeedu," uvedl podle agentury Reuters šéf společnosti Mark Zuckerberg.
Celkové tržby ve druhém čtvrtletí stouply o více než 50 procent na 1,813 miliardy USD. Analytici v průzkumu Reuters předpokládali v průměru příjmy ve výši 1,618 miliardy USD. V loňském druhém kvartálu společnost hospodařila s čistou ztrátou 157 milionů dolarů.
Facebook, který soupeří se stále agresivnějšími službami typu WhatsApp, v současnosti denně navštěvuje kolem 700 milionů z celkem 1,15 miliardy uživatelů. Na konci prvního kvartálu to bylo 665 milionů uživatelů.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
