Podle výsledků tendru se má v dotčené oblasti jezdit od letošního prosince dalších deset let. Dosud na Břeclavsku, Hodonínsku a ve východní části Vyškovska jezdili dopravci Bors Břeclav, ČSAD Hodonín, ČSAD Kyjov a Vydos Bus. Kraj sice žádné detaily z průběhu výběrového řízení nezveřejnil, ale je pravděpodobné, že tito místní dopravci se ucházeli o zakázku znovu. V dotčeném území žije čtvrtina obyvatel kraje a autobusy zde za deset let ujedou 162 milionů kilometrů.
Kraj rozdělil tendr na 20 obsluhovaných oblastí a firmy ČSAD Ústí nad Orlicí a TRADO-BUS prý nabídly ve většině případů nejnižší cenu a také zcela nový vozový park. "Jihomoravský kraj nás přesto z tendru vyloučil, podle našeho názoru neoprávněně," uvedla ve zprávě Kratochvílová. Pokud kraj uzavře smlouvy s uchazeči, kteří se se svými nabídkami umístili za dvěma zmíněnými dopravci, zaplatí za deset let podle Kratochvílové o 200 milionů korun více.
Do skupiny ICOM transport patří další dopravci - ČSAD Slaný, ČSAD Benešov, ČSAD Jindřichův Hradec, ICOM transport a TRADO-MAD a provozují dopravu na Vysočině, středních a jižních Čechách a v Pardubickém kraji.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
