"i3 není jen obyčejné auto, je to revoluční krok ve vnímání mobility," prohlásil v New Yorku šéf BMW Norbert Reithofer.
Automobilka s tímto vozem míří výhradně na rostoucí městské trhy. Auto je velikostí i dalšími funkcemi uzpůsobeno pro město, v interiéru například není středový tunel, což řidiči umožní snadno vystoupit spolujezdcovými dveřmi.
Problémem elektromotorů je vedle dojezdu a sítě dobíjecích stanic cena strojů, které jsou oproti těm se spalovacím motorem mnohem dražší. Vůz i3 se má prodávat od 34.950 eur (905.000 Kč), což je asi 20 procent nad úrovní základní verze nejprodávanějšího BMW řady 3. Suma i3 je ale nižší, než se původně očekávalo. Prodejci by měli mít i3 od listopadu.
Elektromobily jsou v nabídce německých výrobců vozů exotickou položkou, uvádí DPA. To se ale pomalu mění. Do konce nadcházejícího roku by obchodníci měli nabízet až 16 nových modelů. BMW se později chystá na trh přivést sportovní vůz i8.
V roce 2014 představí automobilka Audi hybridní verzi modelu A3 a Mercedes-Benz pak elektrickou variantu svého kompaktu třídy B. Největší evropský výrobce automobilů Volkswagen chystá pro letošní rok svůj malý vůz Up vybavit elektromotorem. E-Up bude podle DPA stát takřka 27.000 eur. Základní verze s konvenčním motorem a se značně omezenou výbavou přijde na 9975 eur. Během zářijové automobilové výstavy VW představí také elektrickou variantu modelu Golf. Také Porsche, které staví sportovní auta, chce na poli elektromotorů uspět s hybridní Panamerou.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
