Vítěz výběrového řízení bude pro největší společnost v majetku Prahy zajišťovat mimo jiné ochranu majetku proti vandalům a sprejerům. Tendr ale provázejí pochybnosti. Podle ředitele Acta non verba Vojtěcha Razimy jsou podmínky diskriminační. "Přihlásit se může jen držitel přesně specifikovaného certifikátu na vysílačky. A ten je v republice jen jeden," tvrdí. Jde prý o formu KonekTel.
"Dopravní podnik vypsal veřejnou zakázku na fyzickou ochranu objektů zcela v souladu s platnou legislativou," uvedl mluvčí Petr Vorlíček. Zadávací dokumentaci si prý vyzvedlo několik desítek firem. Průběh řízení podle něj podnik komentovat nemůže. "Vedení společnosti nemá žádné detailní informace ani o přihlášených účastnících, ani o nabízených podmínkách, a to vše z důvodu transparentnosti a objektivity veřejných zakázek," doplnil.
Dopravní podnik, který z pražského rozpočtu dostává na provoz přes deset miliard korun ročně, má za sebou dva turbulentní roky. Po odchodu bývalého generální ředitele Martina Dvořáka se vyměnila většina členů managementu. Tehdejší primátor Bohuslav Svoboda (ODS) v polovině loňského roku na post ředitele dosadil Vladimíra Liche. Ředitel hned po nástupu avizoval, že nechá prověřit sporné zakázky. Dříve než stihl cokoli udělat, nastal další zvrat a ve vedení městské společnosti jej vystřídal nynější ředitel Milan Křístek. I on tvrdí, že jde cestou prověřování a vypovídání nevýhodných smluv, které byly uzavřeny pod vedením Dvořáka.
Zadlužený podnik se potýká s finančními problémy. Tíží ho právě nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy. Podle některých informací proto podnik hodlá rušit další spoje a omezovat investice. Diskutuje se také o nepopulárním kroku - o zdražování jízdného. Záležet ale bude na vůli pražských politiků, která se v příštím volebním roce bude pravděpodobně hledat jen velmi obtížně.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
