Společnost loni vytěžila deset milionů tun uhlí z dolů Bílina a 12,8 milionu tun z dolů Tušimice. "V meziročním poklesu těžby o 2,4 milionu tun se projevil především pokles ekonomiky a z toho vyplývající nižší dodávky uhlí do uhelných elektráren, jejichž hrubá produkce v celé republice klesla v roce 2012 ve srovnání s rokem 2011 o 5,4 procenta," uvedl ve výroční zprávě generální ředitel SD Ivan Lapin.
Severočeské doly vloni získaly povolení Obvodního báňského úřadu v Mostě pro těžbu do roku 2029 a uzavřely v Mostem, Bílinou a Mariánskými Radčicemi smlouvy o pokračování těžby do roku 2050. "Fakticky jde o souhlas obcí se závěrečnou korekcí limitů těžby v dole Bílina, kterým se životnost dolu prodlouží za platné povolení hornické činnosti do roku 2030 ještě o dalších více než 20 let," vysvětlil generální ředitel. Většina uhlí z dolů SD končí v tepelných elektrárnách ČEZ, a protože firma nemá potíže s územními limity těžby, na rozdíl od konkurence v příštích letech nečeká výraznější omezování těžby.
SD v roce 2011 investovaly 4,5 miliardy korun, postupně ale chtějí investice utlumovat. Vloni už to bylo jen 3,9 miliardy korun. "Do roku 2017 o zhruba 40 procent. V číslech to znamená snížení investic na pořízení nového zařízení ze současných necelých čtyř miliard na 2,5 miliardy ročně," uvedl již dříve Lapin.
Severočeské doly zaměstnávaly ke konci loňského roku 3454 pracovníků. V dceřiných společnostech skupiny, které se zabývají například dopravou nebo rekultivacemi, pracovalo podle výroční zprávy dalších více než 1700 lidí. Počet zaměstnanců se od roku 2010 zvyšuje.
Vývoj ukazatelů skupiny Severočeské doly a.s.: 2008 2009 2010 2011 2012 odbytová těžba uhlí
(v tisících tun)
22.272 22.029 21.757 25.144 22.789 podíl na trhu 46,87 % 48,61 % 49,42 % 53,73 % 52,55 % tržby (mil. Kč) 10.702 11.130 11.353 11.231 11.361 čistý zisk (mil. Kč) 3164 5771 2574 311 2137 investice
(mil. Kč)
3386 3203 4229 4526 3913 počet zaměstnanců 4965 5037 4999 5064 5198
zdroj: Výroční zpráva Severočeských dolů 2012



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					