Zvyšováním výkonu Temelín následuje dukovanskou elektrárnu, která v letech 2009 až 2012 zvýšila výkon každého bloku ze 456 MW na 500 MW. "Vyšší výroby dosáhneme efektivnějším využitím techniky, která tady už je. Samozřejmě za předpokladu udržení nejvyšší dosažitelné úrovně bezpečnosti," řekl ČTK ředitel temelínské elektrárny Miloš Štěpanovský.
Získání povolení k využití projektových rezerv k vyšší výrobě předcházelo zpracování odborných analýz a inženýrských výpočtů. Posuzovaly vliv zvýšeného výkonu na technologii a bezpečnostní systémy. Celkem museli oborníci zpracovat více než 230 různých studií.
"Tyto analýzy potvrdily dostatečné provozní rezervy všech dotčených systémů. Samozřejmě muselo dojít i k určitým úpravám. Takovým příkladem je posílení kondenzátních čerpadel pro přepravu vody v nejaderné části elektrárny nebo přenastavení řídicích systémů," řekl ČTK ředitel elektrárny Miloš Štěpanovský.
Další necelé dvě desítky testů čekají na inženýry z elektrárny při najíždění na vyšší výkon. Při nich budou odborníci sledovat chování provozní technologie a bezpečnostních systémů. O výsledcích budou informovat Státní úřad pro jadernou bezpečnost. Testy začnou na 96 procentech výkonu reaktoru a stejné se pak budou opakovat na 98, respektive 100 procentech. Zvyšování výkonu reaktoru o čtyři procenta potrvá necelé dva týdny.
Díky zvýšení elektrického výkon o 80 MW má elektrárna potenciál za rok vyrobit přibližně o 600.000 MWh elektřiny více. To podle mluvčího odpovídá téměř třetině roční výroby všech českých fotovoltaických elektráren.
Celkově společnost ČEZ do zvýšení efektivity provozu Temelína investovala 450 miliónů korun. Ročně ČEZ do posílení bezpečnosti a zlepšení provozní spolehlivosti Temelína investuje téměř miliardu korun.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					