Dálnice byla zcela uzavřena v sobotu ve 20:00. O dvě a půl hodiny později nejprve padl k zemi most u Psářů, demolice mostu u Šternova trvala asi o čtvrt hodiny déle. Stavbaři před bouráním mostů neočekávali komplikace, protože měli k dispozici jejich projektovou dokumentaci. Demolice mostů byla zhruba o hodinu rychlejší proti harmonogramu prací.
Podle Cvacha se problémy vyskytly až před otevřením úseku u šternovského mostu. Stavbaři tam nejprve museli zpevnit krajnici. "Hlavní problém byl vyčnívající kus sutin mostu, který se musel dobourat," řekl dnes ČTK Cvach. Vozovka se po těchto nečekaných pracích také musela vyčistit. Původně se předpokládalo, že bude dálnice průjezdná dnes od 10:00.
Auta, autobusy i nákladní auta musely při uzavírce D1 jezdit po objízdných trasách, které jsou o několik desítek kilometrů delší než při cestě po dálnici. Podle mluvčího středočeské police Jakuba Vinčálka se na objízdných trasách nevyskytly žádné větší problémy.
Po zprůjezdnění dálnice však bude provoz v úseku na Benešovsku až do středy omezen. Ve směru na Brno povede jen jeden jízdní pruh a na Prahu dva. Od čtvrtka by měli řidiči mít k dispozici dva pruhy v každém směru. Ve zúžených místech se na dálnici obvykle tvoří kolony.
Bourání mostů je součástí modernizace nejstarší tuzemské dálnice. Rekonstrukce sedmikilometrového úseku mezi Psáři a Šternovem by podle dřívějších informací Ředitelství silnic a dálnic měly vyjít na 523 milionů korun.
Hlavní fáze oprav, kterou bude položení nového povrchu dálnice, se ani v jednom jízdním směru do konce stavební sezóny nestihne a bude nutné ji odložit na příští rok. Kromě rozšíření vozovky o 75 centimetrů se počítá s rozšířením pěti mostů a přestavbou dvou nadjezdů nad dálnicí a mimoúrovňovou křižovatkou Psáře.
Dálnice D1 byla kvůli bourání šesti mostů přes noc naposledy zcela uzavřena na začátku července. Po D1 se nejezdilo ve dvou úsecích u Velké Bíteše na Vysočině a u Lokte na Benešovsku.
Matěj Říha mal



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					