"Zejména se nepodařilo vypořádat připomínky k surovinové politice. Sladit všechny možné zájmy, aby se z toho dal vytvořit alespoň částečně rozumný dokument, je nadlidská práce," řekla Drábová. Podle ní se všechny tři dokumenty nepodařilo navzájem sladit. Spojit Státní energetickou koncepci, surovinovou politiku i strategii odpadového hospodářství do jednoho dokumentu by bylo vítězstvím zdravého rozumu, uvedla.
Současný návrh Státní energetické koncepce, který vypracovalo ministerstvo průmyslu pod vedením bývalého ministra Martina Kuby (ODS), je podle Topolánka díky turbulencím na energetickém trhu překonaný, dřív než byl schválen. Důvodů je podle něj několik. "Totální rozpad obchodování s povolenkami, konec liberálního trhu a zavádění kapacitních plateb. Cena elektřiny je strašně nízko díky spotovému trhu a dotovaným energiím," uvedl Topolánek.
Koncepce podle něj musí být přehodnocena minimálně ve vztahu k evropské politice. Topolánek také upozornil na to, že prodejem elektrárny Chvaletice zůstane na trhu 800 MW uhelného výkonu, se kterým se po roce 2015 nepočítalo. "Na trh se tak dostává výroba z uhelné elektrárny, která ohrožuje dostavbu Temelína, což deformuje cenu (elektřiny). Toto všechno co bylo napsáno v té koncepci, je překonáno," dodal Topolánek.
Podle Bursíka nemají oba dokumenty ani cenu papíru, na kterém jsou vytištěny. Bursík například odmítá, že by spotřeba elektřiny v budoucnu rychle rostla, s čímž současný návrh energetické koncepce počítá. "Posledních sedm, osm let spotřeba elektřiny v ČR nestoupá, hospodářský růst se daří kompenzovat vyšší efektivitou. Energetická efektivita by měla být jednou s priorit vlády," dodal Bursík.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					