"Ano, generální ředitel dostal úkol opci na nákup nevyužít,“ řekl deníku E15 předseda rady Zdeněk Žemlička. Rada podle něj nechce připustit další zadlužování drah, chybí jí kvalitní podnikatelský plán podložený poptávkou a nejasnosti jsou prý i okolo lokomotiv, které by měly vlaky tahat.
Dráhy mají od července nové vedení, které chce k obnově vlaků přistupovat jiným způsobem. "V modernizaci musíme pokračovat. Ale bude to pomaleji a více se zaměříme na levnější modernizaci vozidel namísto nákupu luxusních a drahých nových vlaků,“ řekl E15 generální ředitel ČD Dalibor Zelený.
Osm souprav Railjet chtěly dráhy nasadit na trať z Prahy do Bratislavy a Budapešti. Doplnit měly prvních sedm Railjetů, které dopravce u Siemensu objednal loni za zhruba 2,5 miliardy korun a které mají od konce roku 2014 jezdit z Prahy přes Brno a Vídeň do Štýrského Hradce. Nákup vlaků dlouhodobě kritizuje tuzemský výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation. Vadí mu, že České dráhy na nákup vlaků nevypsaly výběrové řízení, do kterého se chtěl sám přihlásit a nabídnout vlastní vozidla, která měla být údajně s Railjety od Siemensu srovnatelná a lacinější.
Soupravy Railjet jsou sedmivozové jednotky s řídícím vozem. Jejich kapacita je asi 400 míst a jsou určeny pro provoz rychlostí až 230 km/h.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					