"Stav zlepšení v cestovním ruchu, zjištěný v 1. čtvrtletí, kontroly v následujícím období nepotvrdily a jejich výsledky jsou o 11 procent horší," uvedl ústřední ředitel ČOI Vladimír Velčovský.
Dlouhodobě přetrvávají zejména problémy při poskytování informací o možnosti uplatnění reklamace, o výši ceny a dalších důležitých údajích o rozsahu a úrovni nabízených služeb, které mohou zásadním způsobem rozhodnutí spotřebitele o uzavření cestovní smlouvy ovlivnit.
Nejčastějším zjištěním ČOI bylo porušení některého ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, a to v 67 případech. Z toho v 19 případech spotřebitelé nebyli řádně informováni o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytnutých služeb. Dalším častým zjištěním bylo nedostatečné označení nabízených služeb cenou.
Vysokou míru zjištěných závad šéf ČOI považuje za důsledek neodbornosti a nízké úrovně právního vědomí některých podnikatelů. Neochota některých CK a agentur poskytovat pravdivé a úplné informace a vyřizovat reklamace tak podle něj poškozuje nejen spotřebitele, ale i ostatní poctivé podnikatele v oboru.
jap mal



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					