Nové opatření vyplynulo z důsledků nedělních nehod v okolí uzavírky na 81. kilometru nedaleko Humpolce. Provoz zde byl kvůli opravě mostu sveden do jednoho pruhu, i když se na stavbě nepracovalo. Stavebníci prý čekali na díly nezbytné pro opravu mostu. Místo kvůli zúžení dálnice zablokovaly dvě nehody a utvořila se kolona dlouhá 26 kilometrů.
"Praxi povolování uzavírek je třeba změnit. Stát dosud k jejich povolování přistupoval příliš benevolentně a dbal více na zájmy stavebních firem než občanů," uvedl Žák. Nově zřízený krizový tým má situaci monitorovat 24 hodin denně a pokud zjistí, že se na některých úsecích nepracuje, má neprodleně zjednat nápravu. Pokud by se měla nedělní situace opakovat, hodlá z ní Žák vyvodit personální závěry.
Kromě Čermáka budou členy krizového výboru lidé z úseku provozu na ŘSD a z odboru pozemních komunikací na ministerstvu dopravy. Rozhodnutí o uzavírkách vydává dopravně správní úřad na ministerstvu dopravy, nová skupina tak podle Čermáka bude mít spíše monitorovací charakter.
Příčinou nedělních komplikací ale nebyla samotná uzavírka, uvedl s odvoláním na informace dopravní policie Čermák. Ta je podle něj standardně propustná a po tři týdny s ní nebyly žádné problémy, dodal.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					