Dnešní podpis memoranda je zatím pouze začátkem budoucí spolupráce. Nevyplývají z něj žádné finanční závazky jedné straně vůči druhé a jede spíš o pravidelná setkávání a předávání zkušeností v různých oblastech, uvedla mluvčí Aeroholdingu Michaela Lagronová. Zároveň připustila, že pravděpodobně budou zkušenosti předávat zkušenosti korejští experti z letiště, které ročně odbaví na 39 milionů cestujících a pravidelně se umisťuje na předních příčkách anket a soutěží o nejlepší letiště.
"Jsou tady ale věci, které můžeme předat my jim. Například jsme poměrně efektivní v odstraňování sněhu a odmrazování v zimních obdobích," doplnila Lagronová. To je podle ní vidět i v posledních letech, kdy se kvůli náporu sněhu mnohdy zavírala i velká evropská letiště, nicméně provoz v Praze kvůli tomu přerušen nebyl.
V letecké dopravě spolupracují České aerolinie s Korean Air, které mají základnu právě na letišti v Soulu a které letos na jaře koupily minoritní podíl v tuzemském národním dopravci. Vstup korejského partnera do ČSA a dnešní podpis memoranda spolu ale podle Lagronové přímo nesouvisí. Orientace české strany na klientelu cestující z jihovýchodní Asie právě přes Soul ale jistou roli hrát mohla. Od vstupu Koreanu do ČSA jsou například informační cedule pro cestujících na prvním terminálu kromě angličtiny a ruštiny rovněž v korejštině, dodala Lagronová.
Pražské Letiště Václava Havla loni odbavilo 10,8 milionu cestujících, což byl meziročně pokles o osm procent. Počet vzletů a přistání klesl o téměř 13 procent. Útlum podle letiště souvisí s omezování obchodních aktivit Českých aerolinií, které přes zeštíhlování související s ozdravným procesem dlouhodobě ztrátového dopravce představují stále největšího dopravce na pražském letišti.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					