Posudek vypracoval bývalý vysoký úředník německého ministerstva životního prostředí Dieter Majer. Potenciální bezpečnostní riziko podle něj představují svary mezi tlakovou nádrží a primárním chladícím okruhem elektrárny. Podle Majera není pro svary doložená dostatečná kvalita.
"Jedná se o mnohaleté téma Greenpeace - svary primárního potrubí k tlakové nádobě reaktoru. Od roku 2000, kdy Greenpeace toto téma otevřelo, byla zpracována řada znaleckých posudků a oponentur," reagoval na německé Zelené mluvčí ČEZ Ladislav Kříž.
"Kvalitu svarů nechával opakovaně prověřovat Státní úřad pro jadernou bezpečnost, Policie ČR i ČEZ. Při analýzách všech svarů se používali i různé metody. Odborníci měřili například jejich tvrdost, prováděli analýzy chemického složení nebo mikrostrukturální replikovanou analýzu. Všechny tyto metody potvrdily kvalitu svarů i postup svařování," řekl Kříž ČTK. "Temelín má díky tomu nejprověřovanější svary na světě," doplnil.
Podle Drábové všechny posudky SÚJB ukazují, že svary v Temelíně jsou naprosto v pořádku. "Žádného technického přehodnocení se nebojíme, protože těm svarům vůbec nic není," řekla Drábová ČTK. "Kromě toho probíhá pravidelný systém provozních kontrol, příští rok se bude konat další. Ty svary budou znovu zkontrolované a ukáže se, že jsou stejně jako před 15 lety naprosto v pořádku," doplnila.
Němečtí Zelení se kvůli svému posudku obrátili na ministra životního prostředí Petera Altmaiera a vyzvali ho, aby si na Česku vyžádal další zkoušky. Altmaier to však odmítl s tím, že nevidí žádný bezpečnostně-technický důvod ke zpochybnění postupu dozorových úřadů na české straně.
Drábová Altmaierův přístup uvítala. "Ministr Altmaier má kompetentní spolupracovníky, kteří to dokážou dobře technologicky zhodnotit," řekla.
Předsedkyně SÚJB dává zveřejnění posudku Zelených do souvislosti i s nadcházejícími parlamentními volbami v Německu, které se uskuteční za dva týdny. "Vždy, když se blíží volby, tak Zelení v Německu nebo v Rakousku zvyšují svou aktivitu k Temelínu," podotkla Drábová.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					