"Pevně věřím, že to do vlády doputuje tento týden, protože zbývající čas je velmi krátký," uvedl Čoček. Fond potřebuje mít smlouvu na příští rok podepsanou do října. Kvůli nedostatku času zvažoval přímé jednání se stávajícím dodavatelem už v březnu po prvním neúspěšném výběrovém řízení, do kterého se přihlásil jediný účastník a které proto muselo být zrušené.
Zájem o veřejnou zakázku tehdy projevilo pouze konsorcium tvořené Českou poštou, Autoklubem Bohemia Asistance (ABA) a společnostmi Lekkerland a MTX. Fakticky tak podaly jedinou společnou nabídku všechny společnosti, které v Česku přichází v úvahu pro distribuci dálničních známek, uvedla ředitelka právního odboru SFDI Janka Krupičková. Podobná situace se opakovala i v případě druhého řízení, které bylo kvůli účasti jediného zájemce zrušené v polovině srpna.
Návrh státního fondu předpokládá snížení provize pro dodavatele o necelých 28 milionů korun proti loňskému roku. Způsob účtování provize z prodeje známek měla podle plánu státního fondu vyřešit právě zrušená výběrová řízení. Podle současné smlouvy se odměna pro distributora dálničních kuponů vypočítává jako procentní marže z nominální hodnoty prodaných a vyúčtovaných kuponů. Nově se marže pro distributora měla upravit tak, že by si uchazeči výši odměny určili sami na základě podaných nabídek, ze kterých chtěl úřad vybrat tu nejnižší. Zároveň ale stanovil maximální výši marže - 29 korun za jeden kupon.
Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. SFDI očekává letošní výnos z prodeje kuponů kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný, jako za loňský rok.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					