Analytici očekávali v průměru zvýšení výroby jen o 9,9 procenta. Zpracovatelský průmysl byl spolu s vývozem v uplynulých letech hlavním pohonem ekonomického růstu Číny. Zpomalení poptávky z hlavních trhů, jako USA a Evropa, však v poslední době mělo negativní dopad na ekonomický růst. Podmínky v těchto zemích, zvláště v USA, se ale zlepšují, což se odráží i v lepším výkonu čínského vývozu a průmyslu.
Příznivá byla i další čísla. Maloobchodní tržby stouply o 13,4 procenta, rovněž o něco více, než se čekalo. Zvýšily se i investice do základního jmění, které jsou důležitým pohonem ekonomické aktivity.
"Lepší čísla, než se čekalo, ukazují, že tempo oživení čínské ekonomiky je silnější, než očekávání trhu," komentoval údaje ekonom Shenyin & Wanguo Securities Li Chuej-jung. "Tři hlavní pohony čínské ekonomiky, včetně vývozu, investic a spotřeby, vykazují v srpnu jasný trend oživení."
Čínská vláda v poslední době podniká kroky, které mají podpořit domácí poptávku a ekonomický růst. Podle analytiků tyto kroky, mezi které patří třeba odklad výběru daně z přidané hodnoty a z obratu pro malé firmy, pomohly zvýšit domácí spotřebu a udržet vysokou míru růstu.
Čínská ekonomika ve druhém čtvrtletí kvůli slabé zahraniční poptávce zpomalila tempo růstu už desáté čtvrtletí po sobě a její hrubý domácí produkt vzrostl v meziročním srovnání o 7,5 procenta. Loni hrubý domácí produkt Číny vzrostl o 7,8 procenta, což bylo nejméně od roku 1999.



				
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					
						Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
					