Solární sdružení se také chtějí bránit proti údajným pomluvám, které vůči provozovatelům fotovoltaických elektráren zaznívají od politiků nebo od předsedkyně Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Aleny Vitáskové.
"V každém případě musíme udělat velmi podrobný rozbor situace. Nicméně ať je ten zákon jakýkoli, tak v něm přetrvává jedna věc, a to je diskriminační postavení provozovatelů fotovoltaických elektráren vůči provozovatelům všech ostatních druhů elektráren," řekla Samková. Podotkla, že například u větrných elektráren je menší pořizovací cena i kratší doba návratnosti než u solárních elektráren, i u větrníků je ale fixní doba výkupu.
Samková uvedla, že bude zvažovat napadení zákona u Ústavního soudu. V případě neúspěchu pak nevylučuje ani to, že by se podnikatelé v solárním sektoru domáhali svých práv u soudu pro lidská práva ve Štrasburku.
Solární sdružení se také chtějí bránit proti údajným pomluvám, kterým fotovoltaický sektor čelí. "V poslední době došlo k naprosto zásadním obviněním ze strany politiků i vysokých státních úředníků, která evokují podezření, že podnikatelé, kteří se zabývají fotovoltaikou, nelegálně ovlivňují politickou scénu, prosazují nelegálními cestami legislativní návrhy. A v poslední době jsou už nepokrytě obviňováni z kriminálních činů, například z pokusu o vraždu paní ředitelky Vitáskové," řekla Samková. "Jsme svědky jevu, kdy je uměle vzedmuta vlna nenávisti," dodala.
Prezident Zeman v květnu označil solární sektor za největší tunel v českých dějinách. Vitásková pak v minulosti uváděla, že existuje fond určený na její dehonestaci a že má i obavy o svůj život. Dávala to do souvislosti s tím, že ERÚ pod jejím vedením usiluje o omezení podpory pro fotovoltaické elektrárny.
Samková bude jménem CZEPHO a AliES požadovat, aby politici a Vitásková doložili své výroky na adresu solárních podnikatelů. Pokud tak neučiní, chce Samková požadovat omluvu, případně ji i vymáhat soudně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
