"Z hlediska ekonomiky říkám ano, měli bychom těžit za limity. Z pohledu sociálního ano, protože když nebudeme, tak to bude znamenat dramatické sociální situace v Ústeckém kraji," řekl Urban. Těžit za limity ale lze podle Urbana z hlediska politického rozměru jen pokud dojde k široké shodě na politické scéně a ve společnosti. Urban prý tak vyjádřil názor ekonomických stínových ministrů sociální demokracie.
O prolomení limitů usilují především těžební společnosti. Předseda dozorčí rady Severní energetické Jan Dienstl letos v dubnu uvedl, že prolomení limitů pro hnědouhelný lom ČSA na Mostecku by umožnilo prodloužit jeho životnost o 150 let. Na lomu by bylo podle něj možné zaměstnávat na 3000 lidí, dalších 5000 pracovních míst by fungovalo v návazných provozech. Bez prolomení limitů se těžba zastaví v roce 2022 a hrozí propouštění.
Proti prolomení limitů ostře protestují ekologické organizace. Upozorňují na to, že takový krok by nutně vedl ke zbourání obce Horní Jiřetín, podle nich by v ohrožení byl i nedaleký Litvínov.
Urban by chtěl také rychle aktualizovat energetickou a surovinovou politiku, dostavět Temelín a pečlivě limitovat další růst obnovitelných zdrojů, které nezatíží cenu elektřiny. "Bez zvýšení podílu jádra se neobejdeme," dodal Urban.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
