Na Dole Paskov nyní pracuje téměř 3000 lidí, z toho je zhruba 2500 vlastních zaměstnanců OKD a přes 400 pracovníků dodavatelských firem. "Hromadné propouštění v Dole Paskov se podle informací ÚP dotkne 2500 lidí," uvedla Beránková. Podle mluvčího OKD Marka Síbrta i předsedy Sdružení hornických odborů OKD Jaromíra Pytlíka ale tolik propuštěných lidí v Paskově nebude.
"Tolik propuštěných určitě nebude, protože to je celkový počet zaměstnanců na Dole Paskov. My stále předpokládáme, že velká část lidí přejde pracovat na jiné šachty v karvinské části revíru," řekl Síbrt. OKD o tom bude jednat s odbory, horníci by mohli z Paskova na Karvinsko začít přecházet už v říjnu.
Pytlík doufá, že se větší část horníků podaří umístit do karvinské oblasti. Větší problém by podle něj mohl být s pracovníky ze vzdálenějších míst, například z Novojičínska nebo Vsetínska. Odboráři budou usilovat o to, aby nové umístění našli hlavně vlastní zaměstnanci firmy. "Prvně budeme chtít umístit zaměstnance. I na úkor toho, že odejdou cizí státní příslušníci a ostatní firmy, kromě VOKD, protože to je od nepaměti s OKD spjato," řekl Pytlík.
Pokud OKD nepomůže stát, k čemuž se nechystá, chce firma těžbu v Paskově ukončit ke 31. prosinci 2014.
Když v roce 2007 ukončil těžbu Důl Dukla v Havířově na Karvinsku, na úřad práce či do předčasného důchodu odešlo asi 300 z 1600 lidi. Ostatní získali práci na jiných pracovištích OKD. V Moravskoslezském kraji je v evidenci úřadu práce přes 83.000 lidí, jejich podíl činí 9,7 procenta.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
