Obě společnosti se nyní mohou obrátit k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Jejich vyjádření ČTK shání.
Skanska v obou tendrech zvítězila s podobnou cenou zhruba 600 milionů korun, což v úseku Borek - Úsilné odpovídalo 46 procentům ceny projektu a v případě úseku mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem 43 procentům původně předpokládané ceny. V prvním případě rozdíl mezi nabídkou Skansky a konsorcia tvořeného společnostmi Eurovia a Strabag činil 120 milionů Kč.
"Domníváme se, že některé nabídky konkurenčních firem obsahují jednotkové dumpingové ceny. Stejně tak hodnotíme i cenu vítěznou, která ve srovnání s ostatními, už tak nízkými, je nízká výrazně," uvedla mluvčí Eurovie Petra Kučerová. Na ekonomickou neopodstatněnost nápadně nízkých cen Skansky poukázala i mluvčí Strabagu Edita Novotná.
Skanska ale podezření z podnákladových cen odmítla. "Naše ceny vždy pokrývají veškeré náklady, případná rizika i přiměřenou marži," uvedla dříve mluvčí společnosti Lucie Nováková.
Dálnice D3 má spojit Prahu, Tábor a České Budějovice a z Třebonína pokračovat jako rychlostní silnice k rakouským hranicím. V současnosti je v provozu dvaačtyřicetikilometrový úsek mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí. Předpokládané náklady na stavbu jsou zhruba 80 miliard korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
