S akciemi Chrysleru se neobchoduje na burze od roku 1998, kdy se firma sloučila s Daimlerem. Před více než čtyřmi lety byla automobilka nucena požádat o vládou řízený bankrot, který opustila s novým majitelem, Fiatem.
Chrysler zatím neuvedl, kolik akcií hodlá na burze nabídnout ani za jakou cenu. Zisk z prodeje má jít celý do penzijního fondu. VEBA a vedení Fiatu vedou již delší dobu spor kvůli hodnotě akcií Chrysleru. Právě tento spor vedl k rozhodnutí, že VEBA prodá akcie na burze.
Ředitel Chrysleru Sergio Marchionne, který je současně ředitelem Fiatu, v polovině září uvedl, že primární nabídka Chrysleru by se mohla uskutečnit v prvním čtvrtletí 2014.
Marchionne se chtěl vyhnout primární nabídce akcií, protože to zpozdí jeho plány na fúzi obou automobilek. Při plné fúzi by bylo jednodušší sloučit finanční hotovost obou firem, a Fiat by tak získal více peněz na rozšíření výroby. V současnosti musí Chrysler a Fiat vést účetnictví odděleně, přestože je řídí stejný tým.
Chrysler vyrostl z téměř mrtvé firmy v roce 2009 v silnou značku, která je na tom nyní lépe, než její mateřský Fiat. Čistý zisk automobilky v prvním pololetí klesl o 21 procent na 764 milionů USD (14,7 miliardy Kč).
Chrysler musel v roce 2009 požádat o bankrotovou ochranu a musela ho zachránit vláda. Později získal pětinový podíl a kontrolu nad vedením podniku Fiat. Od té doby italská automobilka svůj podíl zvýšila až na současných 58,5 procenta. Fond VEBA vlastní zbývajících 41,5 procenta. Podle dohody z roku 2009 má Fiat opci na koupi akcií fondu. Fiat této opce poprvé využil loni v létě, strany se však nemohou dohodnout na ceně.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
