"V rámci přípravy bylo zpracováno přes 230 analýz, studií a výsledků testů, které byly předány Státnímu úřadu pro jadernou bezpečnost a ministerstvu průmyslu. Všechny bezpečnostní analýzy nám potvrdily provozní rezervy," řekl ČTK ředitel Jaderné elektrárny Temelín Miloš Štěpanovský. Díky projektovým rezervám mohla elektrárna zvýšit tepelný výkon každého bloku na 3120 megawattů, a za hodinu tak vyrábět o 40 MWh elektřiny více. Temelín tak navázal na Dukovany, které v letech 2009 až 2012 zvýšily výkon každého bloku o 44 MWe.
Před najetím na nový výkon byla kromě analýz provedena řada technických úprav. Šlo například o posílení kondenzátních čerpadel pro přepravu vody v nejaderné části elektrárny nebo přenastavení řídicích systémů.
Do projektu využití projektových rezerv investovala Skupina ČEZ přibližně 450 milionů korun. Ročně ČEZ na posílení bezpečnosti a zlepšení provozní spolehlivosti Jaderné elektrárny Temelín vynakládá přibližně miliardu korun. Modernizace elektrárny bude pokračovat. "Provozovat jaderné elektrárny je závazek zhruba na 60 let. Průběžnou modernizací zajistíme to, že techniku, kterou máme k dispozici, budeme moci využívat po celou dobu bezpečně, efektivně a spolehlivě. To například pomůže přispět i ke stabilitě přenosové sítě," dodal Štěpanovský.
Na domácí spotřebě se Temelín podílí dvaceti procenty. Od začátku roku elektrárna Temelín vyrobila 10,152 miliardy kilowatthodin elektřiny.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
