Ministerstvo tak vládě předloží verzi, ve které upraví jen kritizované zdanění investičních fondů a osvobození dividend a podílů na zisku od daní z příjmů. "Příslušná ustanovení byla v návrhu zákonného opatření Senátu upravena v souladu s připomínkami, které k těmto tématům zazněly v Senátu," uvedlo MF. Předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD) i předseda ČSSD Bohuslav Sobotka již v srpnu řekli, že Senát tuto předlohu kvůli zmíněným změnám zamítne. Označili ji za tunel a riziko pro veřejné rozpočty.
Úplné osvobození dividend pro právnické i fyzické osoby je přitom již obsaženo v platném, avšak nikoliv ještě účinném zákoně. Senátem zamítnutý návrh tak počítal pouze s předsunutím účinnosti již na rok 2014. "Zákonné opatření s tímto posunutím účinnosti nepočítá. V příštím roce by tedy neměly nastat změny v oblasti zdanění dividend, respektive podílů na zisku," uvedl Petr Toman z poradenské společnosti KPMG.
V případě zdanění investičních fondů by podle Tomana návrh zákonného opatření měl zavést nulovou sazbu daně z příjmů právnických osob pro investiční fondy, které splní vybraná kritéria, a následné zdanění podílů na zisku vyplácených těmito fondy by mělo být na úrovni 19 procent pro právnické osoby a 15 procent pro fyzické osoby.
V návrhu by měla dále zůstat například integrace daně dědické a darovací do zákona o daních z příjmů nebo prodloužení lhůty pro osvobození příjmů fyzických osob z prodeje cenných papírů ze šesti měsíců na tři roky.
Návrh zákonného opatření o dani z nabytí nemovitých věcí by pak měl podle vyjádření KPMG obsahovat jednu změnu, a to že v případě koupě nebo směny nemovitosti si budou moci smluvní strany zvolit, kdo bude poplatníkem daně. "Může jím být prodávající jako v dosavadním pojetí daně z převodu nemovitostí; v tom případě bude nabyvatel ručitelem. Druhou alternativou je, že poplatníkem daně bude nabyvatel," vysvětlil Toman.
Schůze Senátu, na které by tyto návrhy byly projednány, by pak měla proběhnout v první polovině října.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
