Kdo skutečně za projektem stojí, není známo. "Správa železnic s tím nemá nic společného. Oznamovatelem je stavební společnost OHL ŽS, která prý projekt připravuje pro soukromého investora," řekl ČTK mluvčí Správy železniční dopravní cesty SŽDC Jakub Ptačinský. Spojitost s projektem dále vyloučily pražský magistrát a letiště. Stavení firma se k investorovi nevyjádřila.
Letiště Praha vítá jakékoliv spojení, které zlepší dostupnost letiště a zvýší komfort cestování, uvedla mluvčí společnosti Eva Krejčí s tím, že letiště čeká, dokud nebude hotová studie proveditelnosti, která určí nejvýhodnější trasu železničního spojení.
Správa železnic totiž v současnosti řeší otázku, zda letiště napojit na trať z Masarykova nádraží do Kladna, nebo vlaky vést z pražského hlavního nádraží přes Smíchov a pražský Semmering. S oběma variantami počítá i projekt samotného napojení, který si nechala zpracovat OHL ŽS.
Po propojení tratí bude muset dopravce využívající přípojku na letiště požádat o přidělení kapacity na státní infrastrukturu a bude muset splňovat stanovené technologické požadavky pro drážní dopravu, dodal Ptačinský s tím, že dosud se správcem státních tratí nikdo nejednal.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
