Ministr uvedl, že jeho země nechce způsobit svým partnerům v EU ani Mezinárodnímu měnovému fondu (MMF) žádné ztráty. "Velmi dobře chápeme, jak obtížné je pro každou vládu souhlasit s oddlužením. Náš požadavek není oddlužení. Je to dodatečná úprava podmínek dluhu, bez dodatečných nákladů pro naše institucionální partnery," řekl Venizelos.
Řecko již dostalo od EU a MMF dva balíky úvěrové pomoci v celkové výši 240 miliard eur (6,2 bilionu Kč). Výměnou za pomoc muselo přistoupit k masivním škrtům, které ale mají negativní dopady na ekonomiku. Země se teď už šestým rokem nachází v recesi, nezaměstnanost se blíží 28 procentům a mezi mladými činí až 60 procent.
V poslední době se objevují zprávy, že Řecko v příštích dvou letech bude potřebovat dalších deset až 12 miliard eur. Eurozóna by měla rozhodnout o třetím úvěru pro Řecko v listopadu, až zahraniční inspektoři dokončí hodnocení plnění slíbených reforem.
Venizelos, který vyjednával předchozí odpis dluhu, dodal, že Řecko nyní neuvažuje o další pomoci. Chce si pokrýt své potřeby návratem na dluhopisové trhy v příštím roce a vyjednáním změn výše úrokových sazeb a prodloužení splatnosti současného dluhu.
Státní dluh Řecka dosahuje asi 330 miliard eur. Ve srovnání s dluhem Německa, Itálie a Francie je nízký, avšak v poměru k velikosti ekonomiky, která nyní patří mezi menší v EU, je obrovský.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
