Uzavírka se obešla bez problémů. ČTK to řekli mluvčí středočeské policie Pavel Truxa a Ivan Čásenský, který má na starosti stavební dozor pro ředitelství silnic a dálnic. Šlo o letošní poslední úplnou uzavírku kvůli modernizaci D1, předtím byla silnice o víkendu přes noc uzavřena třikrát.
Stavbařům se v noci podle Čásenského podařilo zvednout čtyři železobetonové nosníky, které budou sloužit jako základy nového mostu. Dva byly na místě a dva dovezly kamiony v noci. Jeden nosník mostu je dlouhý 34 metrů a soupravy, které jej převážely, dohromady vážily 120 až 130 tun.
Podle Čásenského se kolem 6:45 začalo jezdit v uzavřeném úseku jedním pruhem ve směru na Prahu i Brno a čekalo se na odmontování jeřábu. Podle Truxy byl provoz obnoven krátce po 7:00. "Situace na D1 je bez komplikací, v noci také nebyly problémy," uvedl Truxa.
Zhotovitelé letos využili nočních víkendových uzavírek ze soboty na neděli už třikrát. Pokaždé to bylo kvůli bourání starých mostů přes D1. Zatím ani v jednom takovém případě omezení nezpůsobila podle ministerstva dopravy podstatnou dopravní komplikaci.
O opravě dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má stát asi 14 miliard korun, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.
mar urm



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
