V současné době jsou ve hře dvě varianty napojení trasy D na trasu C. Stanice Pankrác by byla buď přestupní, too znamená, že by byla vybudována nová samostatná stanice Pankrác - stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic. Nebo by město vybudovalo odbočku z trasy C, kdy by soupravy z obou tras zastavovaly ve stávající stanici Pankrác. "To ještě rozhodnuto nebylo," řekl radní Jiří Pařízek (TOP 09) s tím, že definitivní rozhodnutí je možné očekávat v prvním čtvrtletí příštího roku.
Při rozhodování, ke které variantě se město přikloní, vezme Praha ohled jednak na finanční náročnost projektu, pak podle Pařízka také sehraje svou roli i výše možných financí z Evropské unie. Varianta s přestupní stanicí je podle radního o čtyři miliardy korun dražší a je na samé hraně toho, kolik by mohla Praha z unie získat. Primátor uvedl, že svou roli sehrají i budoucí provozní náklady vybudované trasy. "Například v Londýně vědí, že důležitější než výše samotné investice je částka za údržbu a provoz," řekl Hudeček. To prý v Praze v minulosti neplatilo a na provozní náklady město příliš nebralo ohled.
Praha chce nyní připravit žádost o dotaci z evropských fondů. Podle Hudečka město nemá peníze na to, aby trasu D postavilo ze svého rozpočtu. "Uděláme vše pro to, aby stavbu spolufinancoval i stát. Bez evropských peněz nelze metro stavět a měl by se na tom podílet právě i stát," řekl Hudeček. Ve světě je podle něj financování ze strany státu zcela běžné.
Pokud by se Praha rozhodla pro variantu odbočení, pak ve stanici Pankrác by se střídaly vozy tras C a D, ve špičce by jezdily tak, že za dva vlaky trasy C by byla vložena souprava z trasy D. Večer a o víkendech by se pravidelně střídaly po jedné soupravě z každé trasy. "Tato varianta je již předpřipravena, odbočka je hotova, a znamená, že bychom nemuseli stavět novou stanici," řekl Pařízek.
V případě nové stanice by se musela vybudovat nejen nová stanice, ale také nový přejezd mezi oběma trasami.
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankrácí. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
