"Je jasné, že vzhledem k pokračující krizi v Řecku a velmi složité finanční situaci firmy samotné by Olympic musel v každém případě brzy z trhu odejít. Spojení tak nemůže mít další negativní dopady na hospodářskou soutěž, proto jsme jej podpořili," vysvětlil dnes Almunia.
V prohlášení EK připomíná, že s koncem Olympic Air se společnost Aegean převzetím jeho tras stane jediným klíčovým leteckým přepravcem v Řecku. Agentura Reuters k tomu dodala, že Aegean by měl za vstup do Olympic Air zaplatit nynějšímu majiteli, investiční skupině Marfin, asi 72 milionů eur (skoro 1,9 miliardy korun).
Nynější pokus o převzetí je ze strany Aegean už druhým, první spojení v roce 2011 komise odmítla povolit. Tehdy měl Olympic 32 letadel, nyní jich má jen 14. Od své privatizace v roce 2009 Olympic nikdy nebyl ve zisku, připomněl dnes Almunia.
Komise dnes také připomněla, že krize v Řecku znamenala propad v domácí letecké přepravě z Atén o 26 procent. V roce 2009 tamní letiště odbavilo 6,1 milionu pasažérů, loni jen 4,5 milionu. Pokles pokračoval také v první polovině letošního roku.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
