První nízkopodlažní autobusy od firmy SOR očekává dopravní podnik na přelomu tohoto a příštího roku. Zbylé vozy by měly být dodány do září 2014, součástí dodávky bude i pět elektrobusů.
SOR v tendru porazil polskou společnost Solaris, která v elektronické aukci nabídla vyšší cenu než vítězná firma. Slovenská média v minulosti spekulovala, že podmínky soutěže zvýhodnili právě českého výrobce, jehož vlastníkem je finanční skupina J&T. SOR prý zahájil výrobou autobusů pro Košice ještě před podpisem smlouvy. Podle dopravce vůči tendru ovšem nepodal námitky žádný z jeho účastníků.
"Výraznou obměnou vozového parku se zvýší komfort a bezpečnost dopravy pro obyvatele města. Předpokládáme, že díky tomu přilákáme zpět cestující, které odradila současná úroveň cestování v městské dopravě," uvedl generální ředitel košického dopravního podniku Juraj Hrehorčák. Nákup autobusů bude dopravce financovat z bankovního úvěru.
Dodávka autobusů pro Košice je další velkou zakázkou, kterou letos získaly české firmy od dopravních podniků na Slovensku. Plzeňská Škoda Transportation uspěla v tendru na dodávku tramvají do Bratislavy v hodnotě zhruba 75 milionů eur. Její dceřiná firma, společnost Škoda Electric, pro bratislavský dopravní podnik zase vyrobí 80 nových trolejbusů za 41,6 milionu eur.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
