NWR oznámila prodej OKK Koksoven Metalimexu 27 září. Hodnota transakce je 95 milionů eur. Prodej ještě musí na valné hromadě schválit akcionáři NWR a musí s ním souhlasit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, těžební firma ale předpokládá, že se podaří obchod vypořádat do 13. prosince.
NWR koksovny prodává s cílem konsolidovat provoz společnosti a zaměřit se více na těžební činnost. Výtěžek z prodeje chce během 12 měsíců od dokončení transakce investovat do své hlavní činnosti. Firma se v posledních letech potýká s poklesem cen uhlí, kvůli kterému se propadla do ztráty.
OKK tvoří v rámci skupiny NWR samostatný segment, má nezávislé vedení, v koksovnách nyní pracuje 732 zaměstnanců. V současné době provozuje jediné zařízení v Ostravě - Koksovnu Svoboda. Koksovna provozuje čtyři koksárenské baterie.
Společnost NWR, která sídlí v Amsterodamu, patří téměř ze dvou třetin skupině BXR, v níž má zhruba poloviční podíl podnikatel Zdeněk Bakala. NWR je kotována na burze v Londýně, Praze a Varšavě.
NWR měla v prvním pololetí ztrátu 395,7 milionu eur (10,2 miliardy korun). Na hospodářském výsledku se ale výrazně promítlo přecenění těžebních aktiv kvůli nízké ceně černého uhlí. Účetní hodnotu aktiv firma snížila o 307 milionů eur.
Kvůli konsolidaci chce NWR také ke konci roku 2014 zavřít černouhelný důl Paskov na Frýdecko-Místecku, kde zaměstnává na 3000 lidí. Náklady na těžbu uhlí v dole převyšují tržní ceny suroviny. K delšímu provozování dolu je společnost ochotná pouze v případě, že se stát nebo kraj bude na takzvané sociální těžbě finančně podílet. Roční provozní ztráta Paskova je podle NWR 1,5 miliardy korun. Plány na uzavření dolu vyvolaly v Moravskoslezském kraji protesty horníků.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
