"V tuto chvíli se především chceme seznámit s činností a chodem celé mediální skupiny, porozumět jí a hledat synergie s dosavadními aktivitami Agrofertu v mediální oblasti," uvedl nový předseda představenstva. "Skupinu Mafra vnímáme jako finanční investici a naším cílem je zhodnocení této investice. Jeden z prvních úkolů, který nás čeká, je příprava rozpočtu na příští rok," dodal Košík.
Transakci schválil antimonopolní úřad v srpnu. Další více než měsíc zabralo vypořádání takzvaných odkládacích podmínek, převážně technického charakteru, informoval dnes ČTK mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.
Agrofert po převzetí Mafry doplnil šestičlenné představenstvo o dva zástupce - finančního ředitele společnosti AGF Media Michala Berku a právníka Václava Knotka. V představenstvu společnosti nadále zůstávají původní členové Dalibor Balšínek, Roman Latuske a Petr Marek. Koncern Agrofert nebude mít ve skupině Mafra žádného svého zástupce, který by jakkoli zasahoval do obsahu vydávaných titulů nebo ovlivňoval činnost redaktorů.
K obměně dojde také v dozorčí radě Mafry. Do tříčlenné rady posílá nový akcionář dva své zástupce - vedoucího auditora Karla Vabrouška a šéfa controllingu Jana Otčenáška. V dozorčí radě zůstává její původní člen, zástupce zaměstnanců Jaroslav Kábele. "Předseda představenstva a generální ředitel koncernu Agrofert Andrej Babiš nebude ve skupině Mafra zastávat žádnou pozici ani v orgánech společnosti, ani v řídících funkcích," zdůraznil Hanzelka.
Převzetí Mafry pro Agrofert představuje další krok v budování mediální divize, do které již dříve patřily regionální týdeník 5plus2 a vydavatelství Ecopress, které na Slovensku vydává deník Hospodárske noviny. Mafra v posledních měsících prošla také některými organizačními změnami, zahrnující mimo jiné sloučení s tehdejšími dceřinými firmami Metro Česká republika, která vydávala deník Metro, a společností Mafra Media, jež prodávala reklamní čas ve vysílání rozhlasových stanic Expresradio a Classic FM.
Mafra vedle vydávání dvou celostátních listů provozuje internetové portály iDNES.cz a lidovky.cz. Její aktivity zahrnují také virtuálního mobilního operátora MOBIL.CZ.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
