"Kontroly drážních vozidel se prováděly na odstavném nádraží během přestávek v provozu," řekl ČTK mluvčí drážní inspekce Martin Drápal. V jednom případě musela inspekce okamžitě zakázat provoz čtveřice osobních vagonů, které nebyly způsobilé k dalšímu provozu a hrozilo, že by jejich technický stav mohl způsobit nehodu. Při další kontrole inspekce odhalila problémy s blokováním dveří rychlíku během jízdy, dveře se při zkoušce samy otevřely a vlak kvůli tomu musel mimořádně zastavit v zastávce Cerhenice. Konkrétního dopravce, u kterého Drážní inspekce na technické nedostatky narazila, ale nemůže veřejně sdělit.
Kromě testů drážních vozidel se inspekce zabývala bezpečností železničních přejezdů a kontrolou kvality kolejí. Častým bezpečnostním rizikem na železničních přejezdech bývá nedostatečný rozhled. U jednoho přejezdu inspekce například zjistila, že místo potřebných 110 metrů má řidič výhled pouze 19 metrů. V některých případech na přejezdu chyběl výstražný kříž, který má řidiče na křížení silnice s tratí upozornit.
Celkem Drážní inspekce zkontrolovala 91 souprav vlaků, 62 železničních přejezdů, 76 stanic a zastávek, 26 úseků tratí, čtyři vlečky a dvě lanové dráhy. Na některých tratích inspekce objevila uhnilé pražce a chybějící upevňovací šrouby, které hrozily vybočením koleje a v nejhorším případě vykolejením vlaku.