Ztrátový Twitter si pro vstup na burzu vybral newyorskou NYSE

16.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Washington 16. října (ČTK) - Internetová síť Twitter si pro svůj očekávaný vstup na burzu vybrala newyorskou burzu NYSE místo trhu Nasdaq, kde se obvykle obchodují technologické tituly. Primární emise Twitteru je nejvíce očekávaným vstupem na burzu od loňského debutu sociální sítě Facebook, i když firma od svého vzniku nikdy nevykázala zisk. Z dokumentů předložených regulátorům vyplývá, že Twitter ve třetím čtvrtletí zaznamenal největší čtvrtletní ztrátu za tři roky, napsala agentura AP.

Twitter by měl své akcie uvést na trh ještě v tomto roce. Den primární emise nebo emisní cena ještě nebyly stanoveny. Většina analytiků ale očekává, že proces se podaří dokončit do oslav Díkůvzdání, které v USA letos připadají na 28. listopadu. Akcie Twitteru se budou na newyorské NYSE prodávat pod burzovním symbolem TWTR.

Volba NYSE je políčkem pro burzovní trh Nasdaq, který si pro svůj debut obvykle vybírají technologické firmy. Nasdaq, podle tržní kapitalizace obchodovaných firem druhý největší burzovní trh světa po NYSE, si chtěl napravit pověst po primární emisi Facebooku, kterou poznamenala zpoždění a pochybení v obchodních příkazech. Americká komise pro cenné papíry a burzy (SEC) Nasdaqu kvůli tehdejším problémům v květnu uložila pokutu deset milionů dolarů, nejvyšší, jakou kdy nějaký provozovatel akciové burzy od SEC dostal.

Twitter chce prodejem akcií získat miliardu dolarů (téměř 19 miliard Kč). Podle některých odhadů by tržní hodnota firmy mohla činit až 15 miliard dolarů (přes 280 miliard Kč). Z úspěšné primární emise by mohl nejvíce těžit spoluzakladatel Twitteru Evan Williams, který má podíl 12 procent, a generální ředitel Dick Costolo s 1,6 procenta. NYSE by naopak úspěšný průběh primární emise Twitteru mohl pomoci k jiným potenciálně lukrativním zájemcům o IPO.

Twitter je bezplatnou službou, jejímž prostřednictvím si uživatelé mohou sdělovat vzkazy ve zprávách o délce do 140 znaků. Příjmy podniku pochází především z reklamy. Společnost v dokumentech pro regulátory, že září zakončila s 232 miliony aktivních uživatelů, což bylo o 14 milionů víc než v červnu.

Společnost Twitter od svého vzniku v roce 2006 nikdy nevykázala zisk. Podle dokumentů předložených regulátorům firma za tři měsíce do konce září prodělala 65 milionů dolarů (1,2 miliardy Kč), třikrát víc oproti stejnému období před rokem. Pro společnost je to nejhorší čtvrtletní výsledek od roku 2010, napsala agentura AP. Celková ztráta americké společnosti se tak prohloubila a v současnosti dosahuje 483 milionů dolarů (9,1 miliardy Kč). Tržby se ale v posledním čtvrtletí meziročně více než zdvojnásobily na skoro 169 milionů dolarů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK