Čtvrtletní zisk Mattelu díky panenkám vzrostl o 16 procent

16.10.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 16. října (ČTK) - Největšímu světovému výrobci hraček, americké společnosti Mattel, vzrostl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 16 procent na 422,8 milionu USD (osm miliard Kč). Firmě pomohl vysoký prodej panenek z řad American Girl a Monster High a také oživení poptávky po panenkách Barbie. Tržby za tři měsíce do konce září stouply o šest procent na 2,21 miliardy USD. Zisk na akcii činil 1,21 dolaru.

Výsledky překonaly odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters v průměru čekali zisk 1,12 dolaru na akcii. Tržby pak analytici odhadovali na 2,17 miliardy USD.

Firma uvedla, že prodej se zvyšoval na domácím trhu i v zahraničí. Na severoamerickém trhu se hrubé tržby zvýšily o tři procenta, zatímco v zahraničí byly vyšší o devět procent.

Prodej panenek American Girl se zvýšil o 20 procent. Nárůst prodeje u panenek Barbie pak činil tři procenta, zatímco v předchozích čtyřech čtvrtletích naopak klesal. Kultovní panenka se začala prodávat před více než 50 lety, v poslední době však zájem o ni upadal na úkor značky Monster High. Prodej ostatních panenek, včetně Monster High, se zvýšil o 28 procent. Prodej hraček pro nejmenší pod značkou Fisher-Price stagnoval a prodej divize, jejíž součástí jsou autíčka Hot Wheels, se o devět procent snížil.

Příznivá zpráva o hospodaření Mattelu přichází v době, kdy se výrobci a prodejci chystají na hlavní nákupní sezonu před Vánocemi. Ta může mít na celkových tržbách některých firem až poloviční podíl. Prodej hraček je v poslední době slabý, zejména kvůli nejistému ekonomickému vývoji a oblibě elektronických přístrojů. Mattel si však zatím vždy vedl lépe než konkurence.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK