Úředníci svým rozhodnutím učinili další krok nutný k výstavbě čtvrté trasy pražského metra. Na svém zasedání na začátku října ji schválili i radní hlavního města.
V současné době je zatím jasné pouze to, že metro D bude jezdit stejnými vozy typu M1, které jezdí na trase C, a využije se stejné technologické zajištění. Vedení Prahy zatím ale nerozhodlo, zda vybuduje na Pankráci zcela novou stanici pro trasu D, stejně jako je tomu u ostatních přestupních stanic, nebo budou vlaky vyjíždět z té současné na trase C. Definitivní rozhodnutí je možné očekávat v prvním čtvrtletí příštího roku.
Náklady na výstavbu varianty pouze s jednou stanicí Pankrác vyjde na 24,69 miliardy korun, varianta s přestupní stanicí je zhruba o čtyři miliardy korun dražší.
Praha chce nyní připravit žádost o dotaci z evropských fondů. Město nemá peníze na to, aby trasu D postavilo ze svého rozpočtu. Zároveň bude chtít, aby na výstavbu přispěl i stát.
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C. Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s trasou mezi náměstím Míru a Pankráci. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude třeba v budoucnu opravit.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
