Vítěz výběrového řízení za několik set miliard korun zatím vyhlášen nebyl. V tendru po vyřazení Arevy zůstávají česko-ruské Konsorcium MIR.1200 a americko-japonská společnost Westinghouse.
"Nutno zdůraznit, že vydané předběžné opatření nijak nepředjímá výsledek řízení ve věci samé," uvedl Pospíšil. Předběžné opatření v minulosti vydával ve stejném případě i ÚOHS. Úřad ČEZ nechal dál posuzovat nabídky zbylých dvou účastníků. Na druhou stranu ale firma nemohla uzavřít smlouvu s vítězem.
Stejná situace panuje i nyní. Pospíšil dnes ČTK potvrdil, že soud vydal předběžné opatření stejného rozsahu, jaké vydal už dříve ÚOHS.
Podle dřívějších informací Areva s podáním žaloby požadovala pozastavení zadávacího řízení, popřípadě uložení zákazu zadavateli uzavřít v tendru smlouvu s vybranou firmou.
ČEZ rozhodl o vyřazení Arevy z tendru loni v říjnu s poukazem na závažná pochybení v předložené nabídce. Podrobnosti ale firma nezveřejnila.
Areva se proti svému vyloučení u ÚOHS opakovaně neúspěšně bránila. Tvrdila například, že první rozhodnutí ÚOHS bylo založeno na nedostatečně zjištěném skutkovém stavu a nesprávné právní analýze.
Cena za dostavbu třetího a čtvrtého bloku Temelína se odhaduje na 200 až 300 miliard korun. Nové bloky by měly více než zdvojnásobit výkon elektrárny, který nyní činí 2000 megawattů. Stavba by měla být dokončena v roce 2025, nové bloky by měly být v provozu 60 let.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
