Resort tak reaguje i na nepříznivou situaci ve vývoji hospodaření v některých regionech ČR. "Otevření cílených výzev operačních programů pro Moravskoslezský a Ústecký kraj je jedním z protikrizových opatření vlády pro řešení situace ve strukturálně postižených regionech. Cílem tohoto opatření je zlepšení konkurenceschopnosti firem a podpora vytváření nových pracovních míst v regionu," uvedl ministr průmyslu Jiří Cienciala.
S pomocí dotací ze strukturálních fondů mohou firmy získat zpět až polovinu nákladů vynaložených v souvislosti s projektem. "Uvolněním podpory z programů Inovace, Rozvoj a ICT (informační a komunikační technologie) a strategické služby, se snažíme českým firmám pomoci s realizací jejich podnikatelských plánů a nabízíme jim možnost spolufinancování jejich projektů," dodala náměstkyně MPO Alexandra Rudyšarová.
Poslední výzva do programu Inovace byla vyhlášena na jaře letošního roku s alokací 2,4 miliardy korun. Podle ministerstva ale tato částka neuspokojila poptávku ze strany firem a proto resort má nyní v plánu vyčlenit pro tento program další 2,5 miliardy korun. Stejná částka připadne i na program Rozvoj. Na ICT a strategické služby chce MPO poskytnut jednu miliardu korun.
Podpora v rámci programu Rozvoj je zaměřena na zlepšování technické vybavenosti podniků nákupem moderních technologií. Vztahuje se na celý Moravskoslezský a Ústecký kraj a regiony s nadprůměrnou nezaměstnaností. Projekty programu Inovace využívají výsledky předcházejícího výzkumu a vývoje. Zvýhodnění pro vybrané regiony spočívá v tom, že mají zvýšenou maximální možnou míru dotace z 50 na 75 milionů korun. V rámci programu ICT a SS je podporována nabídka nových informačních systémů, ICT řešení, nových softwarových produktů a služeb.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
