Mýtné pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU), záměr má ale i podporu německé veřejnosti. Záměr CSU, aby si němečtí řidiči mohli odečíst poplatek za použití dálnice z daní, ale podle některých expertů byl v rozporu s evropskými pravidly. Model s dálničními známkami by podle Focusu už na překážky na evropské úrovni narazit neměl.
CDU/CU a SPD si od zavedení dálničních známek slibují získání dodatečných sedmi miliard eur (180 miliard korun) ročně do státního rozpočtu. Peníze by měly sloužit k investicím do dalšího rozvoje dopravní infrastruktury.
Strany podle Focusu usilují i o rozšíření platnosti mýtného pro nákladní automobily. Podle záměrů CDU/CSU a SPD by se mělo mýtné nově vztahovat už na vozidla s užitnou hmotností od 7,5 tuny, v současnosti je hranice 12 tun. Strany uvažují i o tom, že by se zpoplatnilo více silnic. V současnosti se kamionové mýtné platí za užití dálnic a vybraných silnic první třídy. Rozšíření mýtného pro nákladní automobily by podle odhadů stran mělo přinést do rozpočtu dodatečných 4,4 miliardy eur (113 miliard Kč).
CDU/CSU a SPD chtějí v nadcházejícím volebním období investovat každý rok do dopravní infrastruktury 11 miliard eur (283,5 miliardy Kč). V současnosti jsou investice na poloviční úrovni.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
