Prodeje Zetoru v důsledku hospodářské krize spadly v roce 2009 téměř na polovinu, když firma prodala 3730 traktorů. Loni ale prodeje zvýšila na 4926 kusů, letos jich má být o šest procent méně. Důvodem je pokles poptávky na zahraničních trzích. Lipovský například uvedl Francii nebo Polsko. Pokles z letoška Zetor Tractors vyrovná v roce 2014. "Chceme se vrátit na úroveň roku 2012," uvedl Lipovský.
Firma se letos v lednu vrátila k výrobě tradiční značky Major. Zájem o tuto řadu předčil očekávání. Podle Lipovského firma vyrobí 1400 kusů Majoru, o 40 procent více, než očekávala.
Nový Major je určený pro rodinné farmy, v Česku, na Slovensku nebo v Polsku. Zetor traktor pod názvem Major vyráběl do roku 2006. Důvodem byla restrukturalizace výrobního programu společnosti, z něhož vypadly modely nižší výkonové řady.
Lipovský dnes uvedl, že firma chystá dva nové modely. Ve výkonové řadě se chce posunout na úroveň konkurentů ze západní Evropy. V budoucnu chce mít traktory ve výkonové řadě od 50 do 200 koní. "Tuto řadu chceme mít kompletní v roce 2016," uvedl Lipovský.
Zetoru vzrostl v prvním pololetí meziročně zisk před zdaněním o 47 procent na 200 milionů korun. Tržby se zvýšily o čtyři procenta na 2,2 miliardy korun. Ukazatel EBITDA vzrostl o 13 procent na více než 270 milionů korun.
Firma podle dřívějších informací očekává zisk kolem 300 milionů korun a také mírný nárůst tržeb. Ty loni činily 4,4 miliardy korun.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
