"Trať Zbiroh - Rokycany má nyní evropské parametry. Je vedená v původní stopě, vybudovaly se jen dvě přeložky (mezi Kařízkem a Mýtem a Holoubkovem a Rokycany). Došlo tu ke zkrácení jízdní doby zhruba ze 14 minut o necelé čtyři minuty," uvedl. Tříletá stavba zahrnovala hlavně úpravy směrových a sklonových poměrů pro zvýšení rychlosti a dále výměnu svršku, který je na betonových pražcích s pružným upevněním a bezstykovou kolejí. Po celém úseku mohou nyní jezdit klasické vlaky rychlostí 120 kilometrů za hodinu a naklápěcí soupravy až 160 km/h, vysvětlil.
SŽDC zrušila stanici Zbiroh, kde zůstala jen dopravna, a nahradila ji novou zastávkou Kařez. V Kařízku upravila rozmístění kolejiště, které umožnilo vybudování ostrovního nástupiště mezi první a druhou kolejí, podobně jako v Holoubkově. Dvě ostrovní nástupiště získalo nádraží v Rokycanech. Na vjezdu Rokycan vznikl nový most přes řeku Klabavku jako součást protipovodňových opatření města.
Stavbu podpořil 77 procenty, téměř třemi miliardami korun, evropský operační program Doprava. "To je velmi slušný podíl, obvykle se pohybujeme do 70 procent," uvedl Nejezchleb. Další peníze dal stát a 18,5 milionu korun město Rokycany na podchody.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
