Telefónica a PPF nyní podle zdrojů jednají o konečných podmínkách dohody. Skupina PPF, kterou ovládá nejbohatší Čech Petr Kellner, již minulý týden potvrdila, že v rámci úvah o investicích v telekomunikačním sektoru jedná s Telefónikou o jejích záměrech s devětašedesátiprocentním podílem v české divizi. Tržní hodnota tohoto podílu činí zhruba 68 miliard korun.
Telefónica je největším poskytovatelem telekomunikačních služeb v Evropě, jedničkou je nyní rovněž na trhu v České republice. Firma se ale potýká s vysokým zadlužením, což ji už donutilo k prodeji některých aktivit. Společnost navíc čelí negativním dopadům dluhové krize v eurozóně na poptávku.
PPF se nedávno vzdala účasti v aukci kmitočtů ČTÚ pro rychlé mobilní sítě LTE, která by jí umožnila vstoupit na trh jako čtvrtému operátorovi. Důvodem byla podmínka, že by dalších 15 let nemohla koupit žádného dalšího majitele kmitočtů, tedy pravděpodobně ani jednoho ze tří současných operátorů včetně Telefóniky.
Španělská Telefónica získala v roce 2005 nejprve od státu 51 procent tehdejšího Českého Telecomu za 82,6 miliardy korun a poté dokoupila na trhu dalších více než 18 procent akcií za zhruba 26,8 miliardy korun. Celkem tak za podíl zaplatila 109,4 miliardy Kč. Od roku 2006 ale získala od českého operátora zpět na dividendách a platbách za snížení základního kapitálu 345 Kč na akcii, tedy kolem 77 miliard korun.
Telefónica CR měla v pololetí zhruba 5,1 milionu klientů, kteří si předpláceli bezdrátové služby, a dále asi 1,4 milionu pevných linek. Zároveň vlastní dceřiného mobilního operátora na Slovensku. Skupině klesl v prvním pololetí čistý zisk o 26,5 procenta na zhruba 2,4 miliardy Kč. Konsolidované výnosy z podnikání se snížily o pět procent na 23,9 miliardy Kč.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
