"Problém není devizové intervence zahájit. Problém je, že když tento proces nastartujete, tak musíte mít představu, jak se z toho dostat, tedy představu o exitu. Já zatím tu představu zcela jasnou nemám. Toto je ten hlavní důvod, který mě činí velice opatrným, a je to důvod, proč bych klidně dva až tři měsíce toleroval deflaci v desetinách," řekl Janáček agentuře Reuters. Zároveň ale dodal, že bezprostřední nebezpečí deflace zatím podle něj nehrozí, i když v následujících měsících bude inflace pod jedním procentem.
Podle Janáčka by špatně zvolená strategie mohla způsobit problémy v podobě rozkolísání kurzu koruny nebo silného nárazového posílení měny. "Myslím, že v této obavě nejsem v bankovní řadě osamocen," uvedl.
Viceguvernér Vladimír Tomšík dnes podle serveru Patria řekl agentuře Bloomberg, že intervence na devizovém trhu jsou stále velmi pravděpodobné. Od srpnového zveřejnění poslední prognózy potřeba dalšího uvolnění měnové politiky prý zesílila. Tomšík by prý osobně neváhal a už teď uvolnil politiku.
Po měnovém zasedání bankovní rady ČNB na konci září uvedl guvernér ČNB Miroslav Singer, že pravděpodobnost zahájení intervencí zůstává vysoká. Bankovní rada přitom o jejich zahájení tehdy i na zasedání v srpnu hlasovala. Nakonec o jejich zahájení nerozhodla. Devizové intervence si centrální banka zvolila jako další krok při případném dalším uvolnění měnové politiky.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
