OGX, kterou ovládá bývalý miliardář Eike Baptista, v úterý sdělila, že jednání o restrukturalizaci jejího dluhu s držiteli dluhopisů v hodnotě 3,6 miliardy dolarů (67,5 miliardy Kč) skončila bez dohody. Celkový dluh OGX činí pět miliard dolarů a firma potřebuje urychleně sehnat 250 milionů dolarů, aby byla schopna zachovat provoz. Bez nových financí by měly OGX dojít peníze poslední týden prosince.
Akcie OGX v úterý klesly o 20 procent a dnes padaly podobným tempem. Hodnota jejích dluhopisů se letos propadla o 90 procent, což znamená nejhorší výkon z celého trhu firemních dluhopisů ze zemí s mladými tržními ekonomikami, zjistila agentura Thomson Reuters.
OGX byla vlajkovou firmou Batistova rozmáchlého podnikatelského impéria Grupo EBX,do nějž patřila přístavní společnost, loděnice a firmy z odvětví těžby, energetiky a zábavy. Její neschopnost plnit vlastní cíle těžby ale vyvolaly u investorů silné pochyby o schopnosti splácet dluhy. To vedlo na trhu dluhopisů k dominovému efektu, který Batistu donutil k odprodeji řady aktiv z Grupo EBX, aby získal peníze ke splácení dluhu. Šestapadesátiletý Batista byl ještě před 18 měsíci sedmým nejbohatším člověkem světa, od té doby se ale jeho majetek prudce ztenčil.
Pokud soud žádost OGX o vstup do režimu ochrany před věřiteli schválí, bude mít OGX 60 dní na vypracování plánu restrukturalizace. Věřitelé firmy, mezi nimiž jsou americké fondy Pimco a BlackRock, pak budou mít 30 dní na schválení nebo odmítnutí plánu.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
