Čistý zisk Facebooku dosáhl 425 milionů dolarů (téměř osm miliard Kč) proti ztrátě 59 milionů USD o rok dříve a ve srovnání se ziskem 333 milionů USD ve druhém čtvrtletí letošního roku. Tržby společnosti dosáhly 2,02 miliardy dolarů a z toho už 49 procenty, tedy téměř miliardou dolarů, se na nich podílely pozorně sledované příjmy z reklam na mobilních aplikacích. Oproti výnosům zhruba 150 milionů USD před rokem tak mobilní tržby vzrostly zhruba šestinásobně.
Analytici podle agentury Reuters odhadovali v průměru tržby Facebooku na 1,9 miliardy USD. Akcie firmy po zprávě vzrostly o více než deset procent na nové maximum 54 dolarů.
Akcie Facebooku za poslední tři měsíce vyskočily na zhruba dvojnásobek. Investoři se po počátečním chladném přístupu k firmě stále více přesvědčují, že firmě se na klíčovém trhu reklamy na mobilních zařízeních podařil průlom. Analytici Wall Street předpokládali, že tržby firmy z reklam na mobilních aplikacích se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 760 a 840 miliony dolarů.
Facebook uvedl své akcie na burzu loni v květnu při ceně 38 dolarů za kus. Loni v září se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky firmy propadla až na 17,55 dolaru.
Facebook se v posledním roce zaměřuje na zvýšení příjmů z reklamy na mobilních zařízeních, tedy chytrých telefonech a tabletech. Firma v uplynulých měsících představila řadu nových produktů a změn.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
