Zpoplatnění německých dálnic pro cizince prosazuje především bavorská Křesťanskosociální unie (CSU). Strana před volbami navrhovala, aby všichni uživatelé dálnic museli platit mýtné, Němcům by se ale o to snížila částka, kterou odvádějí na dani z motorového vozidla. Po volbách zase zazněl návrh, aby se zavedly všeobecné dálniční známky, které by Němci dostávali po odvedení daně, zatímco cizinci by si je museli kupovat.
Od Kallase nyní zaznělo vyjádření, které model CSU podporuje. "Snížení daně pro územně příslušné uživatele v zásadě nepředstavuje... při současném zvýšení příslušných poplatků za užívání (dálnic) pro všechny uživatele žádnou diskriminaci na základě státní příslušnosti," uvedl Kallas v odpovědi pro Cramera, ze kterého citoval server časopisu Focus.
V minulosti se nicméně Evropská komise stavěla k zavedení mýta pro cizince odmítavě. V srpnu uvedla, že žádná členská země nesmí znevýhodňovat cizince při placení mýtného vůči svým obyvatelům.
Zpoplatnění dálnic pro cizince má mezi německou veřejností velkou podporu a patřilo mezi hlavní volební taháky CSU. SPD se k němu ale staví odmítavě. Focus minulý týden uvedl, že se CDU/CSU a SPD na určité formě mýta dohodly, zástupci sociální demokracie ale později uvedli, že se pozice stran zatím sjednotit nepodařilo.
Německo je poslední velkou evropskou tranzitní zemí, kde řidiči osobních vozů za jízdu po dálnicích neplatí. Bezplatné dálnice pro osobní auta jsou dále v Dánsku, Estonsku, Finsku, v Nizozemí, Lichtenštejnsku, Lucemburku, Monaku a ve Švédsku



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
