Čistý zisk francouzsko-nizozemské letecké společnosti ve třetím čtvrtletí klesl na 144 milionů eur (3,7 miliardy Kč) z 296 milionů eur před rokem. Zůstal tak hluboko za odhady analytiků, které oslovila sama skupina a kteří počítali se ziskem 301 milionů eur. Příjmy se kvůli vlivu směnných kurzů zvýšily jen mírně o 0,4 procenta na 7,2 miliardy eur (185 miliard Kč).
Air France-KLM dnes zároveň sdělila, že odepsala celý svůj podíl v italské Alitalii, která investory žádá o navýšení kapitálu o 300 milionů eur, aby se udržela nad vodou v tvrdé konkurenci nízkonákladových aerolinií a vysokorychlostních vlaků.
Air France-KLM finanční plán Alitalie v zásadě podporuje. I přes rostoucí tlak italských akcionářů si ale není jista, jestli se do něj zapojí. Generální ředitel Alexandre de Juniac však dnes zopakoval, že skupina je připravena "za velmi přísných podmínek" Alitalii pomoci.
Francouzsko-nizozemská letecká společnost je s podílem 25 procent největším akcionářem problémových italských aerolinek. Za podíl v Alitalii podle dnešního sdělení odepsala 119 milionů eur (zhruba tři miliardy Kč).
Společnost Air France-KLM vznikla v roce 2004 spojením francouzského leteckého přepravce Air France s nizozemským konkurentem KLM. Podobně jako Alitalia soupeří s nízkonákladovými přepravci. Nadále se také potýká s problémy na středně dlouhých trasách a v divizi nákladní přepravy, kde se snaží snížit dlouhodobé ztráty, poznamenal na svém serveru list Wall Street Journal.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
