Firma původně očekávala, že za celý svůj fiskální rok, což je do konce března, vykáže zisk 570 milionů až 600 milionů eur (14,7 až 15,4 miliardy Kč). Generální ředitel Michael O'Leary ale už v září oznámil, že firmě se asi nepodaří dosáhnout ani spodní hranice tohoto rozmezí.
Dnes Ryanair výhled opět zhoršil. Nově předpokládá, že za celý fiskální rok vykáže zisk mezi 500 a 520 miliony eur. To by bylo až o zhruba 12 procent méně, než zisk 569 milionů eur za minulý fiskální rok. Zároveň by to bylo poprvé za pět let, kdy by společnosti klesl roční zisk.
Finanční ředitel společnosti Howard Millar uvedl, že počty cestujících se nemění, ačkoli výdaje cestujících za nákupy přímo na palubě se zvyšují. Lidé si ale rezervují jen zlevněné letenky, což podle něj naznačuje, že Evropa se nezotavuje tak rychle, jak mnoho lidí doufalo.
"Na makro úrovni se signály v Evropě zlepšily, na mikro úrovni ale věci nevypadají tak dobře, jak se lidé domnívají," řekl Millar agentuře Reuters.
Akcie Ryanairu se po varování propadly o více než 11 procent a dostaly se pod 5,40 eura za kus.
Firmě se přitom za šest měsíců do konce září podařilo zvýšit zisk o zhruba jedno procento na 602 milionů eur. Průměrné ceny letenek sice mírně klesly, pokles však vyrovnalo zvýšení dodatečných poplatků o 22 procent.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
